At arbejde med børn med diagnoser

Målgruppe: Lærere og pædagoger

Tema: At arbejde med børn med diagnoser og udviklingsforstyrrelser i folkeskolen

Formål: At kunne håndtere de særlige vanskeligheder barnets diagnose giver og samtidig have øje for barnets udviklings muligheder

Som lærer eller pædagog møder vi et stigende antal børn, der bliver indstillet til udredning i psykiatrisk regi. Nogle får stillet en diagnose og nogle får beskrevet forskellige former for udviklingsforstyrrelser.

Kurset vil angive, hvordan vi hjælper disse børns særlige behov på en måde, så udviklingsperspektivet bevares og målsætningen er at fastholde børnene indenfor normalområdet. Undervisningen vil have som udgangspunkt, at diagnosen aldrig må skygge for det enkelte barns særpræg og udvikling.

Form: Der vil blive vekslet mellem teoretiske oplæg, øvelser og supervision til praksis

Tid: 3 x 3 timer med 14 dages mellemrum

Antal: 20 deltagere

Underviser: Susan Harnow

Kursussted: