Den refleksive praktikker

Målgruppe: Lærere

Formål: Kravene til dagens lærer er påvirket fra flere sider. Lærere skal formidle høj faglighed og samtidig arbejde med rummelighed. Læreren skal samtidig kunne praktisere en til en samtaler, gruppesamtaler og løse konflikter.

Kravene om fortsat udvikling håndteres kun gennem refleksion over egen praksis.

Læreren har brug for at kunne blive sin egen iagttager og skærpe fokus på vellykket praksis. Ved hjælp af en refleksiv tilgang kan læreren både sørge for egen udvikling, men ligeledes skærme sig selv for udbrændthed og afmagt. Den refleksive tilgang kan være den enkeltes lærers redskab, men kan også blive grundlaget for en ny teamkultur.

Form: Der vil blive arbejdet med teoretiske oplæg, supervision til eksempler fra praksis, og øvelser, der vil hjælpe til nye kompetencer.

Tid: 3 x 3 dage med 14 dages mellemrum

Antal: 20 deltagere

Underviser: Susan Harnow

Kursusted: